Vigyen el a csavarhúzó!

 2011.03.11. 08:50

És ezt NE vedd fenyegetésnek, amúgy sem bántásiból mondtam! Mindjárt megérted, de előtte egy kis szórakoztató bla-bla (tudod, előjáték, hogy an(n)ál jobb legyen a végkifejlet, hehe).

Szóval gyerekkoromban mindig irigyeltem a boszorkányok seprűs utazását, hiszen egy tökegyszerű dolog, amely pénzbe alig kerül, elképesztő élvezetes utazást tud biztosítani, jó, mondjuk egy feltört hátsó fertály "árában", ám ez elhanyagolható az élményhez képest. Persze hiába nógattam anyám standard partvisát, semmilyen abrakadabra (automatikus részes eset) nem volt hajlandó elvinni a Holdra, hogy haraphassak a sajtból. Utólag hálás vagyok, mégsem ő volt a hülye, tudta, hogy nem ízlene a hold-por, és megpukkadnék, de nem a dühtől. Ennek ellenére a sztratoszféra határáig elvihetett volna, tudom, sapka-sál, de jó lett volna.

Szóval egyszer egy Nils Ferber nevű csóka gondolt egyet, és ha már partvison nem lehetett lovagolni, akkor majd csavarhúzón lehet gurulni. Persze nem úgy, ahogy az egyiptomiak esetében elképzeljük az irgalmatlan nagy kockakövek szállítását a görgőkön, mert az macera, meg aztán itt vagyunk a 21. században, úgyhogy nosza elő az elektromos csavarhúzókkal, oszt azzal furikázzunk. Kb. így:

Nem látszik? Várj, mutatom más szögből:

Na így már jobb, ugye? Szóval: Nem, nem emberi erő hajtja, valamiféle ördögi csavart hajtva körbe-körbe, párezres fordulaton (megnézném, a kis racsnis csillagfejűt hogy tekernéd ezzel a sebességgel), hanem 2 db 18 V-os delejes csavarhúzó által pörgetve. Nyilván egyirányba forognak, hogy ne egymásnak feszülve próbálják lerendezni a köztük lévő feszültséget. Ezzel a megoldással akár 30 km/h is lehet a szerkezet végsebessége. Persze nem írják, mekkora súlyú emberrel mérték, lehet, hogy a tervező kb. 30 kilós (incl. vastüdő és tömörfaágy) kislányával.

A szerkezet problémás pontja a kanyarodás, legalábbis férfiként szemlélve a dolgokat. Kanyarodni ugyanis úgy kell, hogy az ember a farát kibillenti ellentétes irányba, mint ahogy kanyarodni akar (a "kormány" helyén lévő kapaszkodókon csak a fék és a gáz van). Nem ez a probléma. EZ a probléma:

Ez a 3 piros izé az "ülés" előtt található, az "ülés" pedig enyhén szólva sem látszik olyannak, ami meggátolja, hogy az ember előre csússzon. Konzekvenciaként levonható, hogy kanyarban ne fékezz! Nem csak az elsődleges nemi jelleget csípheti be, de testalkattól függően a harmadlagosat (értsd: sörhas) is.

Valahogy mégis szívesen kipróbálnám. Nem azért, mert látens masiniszta mazochista vagyok, hanem mert tetszik a koncepció, hogy egy háztartási barkácsszerszám köré valaki képes volt egy járművet építeni, nem is akármilyet, hanem ilyet, dizájnosat, csupa fémet, különlegeset, egyedit, ami kicsit úgy néz ki, mintha egy sufniban tákolták volna össze a ládaderbire, és mégis igényes a kidolgozása. Ráadásul elektromos hajtású, vagyis ha sikerül megújuló energiából származó árammal feltölteni az aksikat, még a környezetet sem szennyezi! Mondjuk már az is előny, ha nem az utcán nem kell szagolnom a kipufogógázt utána.

A végére hagytam pár érdekes képet a járműről. Élvezzétek.

Forrás: Nils Ferber



Címkék: design jármű csavarhúzó

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyushop.blog.hu/api/trackback/id/tr372729131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.